Saturday, June 13, 2009

ad+iz Part 8


Suasana pendaftaran memang sibuk giler. Orang tak payah cite la. Berjuta-juta lemon. Macam semut banyaknya. Anak yang masuk uni sorang, yang menghantarnya kadang-kadang sampai sekerat bas. Tu fasal la ramai. Apepun, untung la jadi diorang. Ada family yang care, support usaha diorang untuk melanjutkan pelajaran. Macam aku, tercangak-cangak la sorang-sorang kat sini. Si Farriel tu cuma mengingatkan melalui mesej semalam. Dalam mesej ringkas tu, dia mengingatkan aku untuk mendaftar hari ni. Yuran pengajian semua dia dah uruskan dengan ‘orang dalam’. Tinggal lapor diri aje. Yang tak tahan tu, course ape aku nak amik pun dia dah siap pilihkan. Memang style dictator…

Entah mana nak pergi dan mula, aku pun tak tau. Bukan tak boleh bertanya pada warga ‘urusetia’ pendaftaran ni, Cuma pagi ni, hari ni, aku rasa berat mulut pulak. Mungkin penyakit ‘bisu’ si Farriel dah berjangkit kat aku. Maka, tercongok la aku kat sini sorang-sorang sambil peluk fail.

Handphone yan berbunyi aku keluarkan dari tas tangan. Jangan tak tau, aku sekarang dah jadi ladies. No more jeans, long sleeve t-shirt and sport shoes. Sekarang dah belajar pakai heels pun. Baju pun blouse and slack sekarang. Ni semua berkat tunjuk ajar si Hana la ni. Macam mana aku boleh terjebak, aku pun tak pasti. Mungkin naluri kewanitaan aku dah ada kot.

“Assalammualaikum… Hello!” Kalo Islam, jawab. Tak Islam abaikan aje la ucapan salam tu.

“Waalaikumsalam. Sejak bila awak jadi patung cendana kat situ, Adry? If you do, saya rasa awak la patung cendana yang paling cun dan Islamik sekali dalam dunia!” Suara Ihsan menyapa telingaku. Aik, mana pulak dia tau aku jadi patung tak berbayar ni?

“Ihsan?”

“Hmm… Black and yellow blouse, white slacks and heels, and tudung. Dari tadi saya tengok awak dok pegang tiang tu. Tiang tu belum nak runtuh lagi, tak payah la susah-susah nak pegang…”

“Ihsan, awak kat mana sebenarnya ni?” Naik meremang pulak bulu roma aku bila Ihsan boleh describe baju yang aku pakai, even apa yang aku tengah buat. Dia ni pasang spy ke apa? Entah-entah, dia ada letak micro camera kat mana-mana tak? Kat handphone aku, maybe?

“Sini… Right in front of your eyes!” Jawabnya dalam tawa. Mungkin lucu dengan reaksi aku yang mula panik. Aku perhatikan segenap manusia yang ada. Mencari muka Ihsan di mana-mana.

Nun di tengah-tengah kelompok manusia yang sibuk dengan urusan pendaftaran, dikelilingi gadis-gadis cantik bergaya ala-ala model, Ihsan melambai-lambai ke arahku. Aku ukir senyuman. Entah mengapa, bila melihat Ihsan di situ, aku rasa lega. Mungkin sebab antara ribuan manusia di sini, akhirnya aku dapat berjumpa dengan muka yang aku kenal. Entah la… Ihsan meninggalkan ‘peminat-peminat’nya.

“Wat ape kat sini?” Soalnya sebaik apabila tiba di hadapanku. Aku melihat gadis-gadis yang ditinggalkan Ihsan tadi. Terpamer riak kecewa di wajah masing-masing.

Aku tunjukkan fail berisi dokumen peribadi dan beberapa dokumen lain untuk mendaftar masuk.

“Nak mendaftar. Awak pulak watpe kat sini?”

“Saje, tolong-tolong member…” Ihsan menunjukkan ‘member’ yang dimaksudkan. Kumpulan gadis yang ‘ditinggalkan’ tadi melambai ke arahnya. Aku angkat kening aje. Playboy diraja…

“Saya tak tau pun awak sambung belajar kat sini. So, dah selesai mendaftar ke?” Bau perfume Ihsan yang entah apa jenamanya menjengah masuk ke hidungku. Aku menjarakkan sedikit kedudukan badan kami. Bimbang ‘cedera’ dipanah dengan jelingan mata peminat-peminat Ihsan yang leka memerhatikan kami di sebelah sana.

“Belum! Tak tau nak mula dari mana.” Kataku dengan muka bingung.

“Okey. Let me help you!” Belum sempat aku menjawab, lelaki yang lengkap berkemeja biru muda, neck tie warna sedondon dan slack hitam itu dah merampas segala dokumen yang ada di tanganku.

“Okey. First, you kena pergi ‘that’ counter. Check your name, course, then hand over your medical check up… bla bla bla…”

Aku tarik bibir ke atas. Tersenyum melihat wajah Ihsan yang merah akibat dibakar dek sang matahari, bersungguh-sungguh menerangkan proses pendaftaran yang perlu aku jalani.

“Awak dah jadi urusetia ‘tak bergaji’ kolej ni, ek?”

Sambil berjalan, Ihsan kenyit mata kirinya.

“I’m good at this, anyway…”

Papp…. Masa tu la aku berlanggar dengan sorang pompuan ala-ala peserta American Next Top Model tu. Tak habis sakit bahu aku berlaga dengan bahunya, telinga aku pulak sakit menadah sumpah-seranahnya. Ihsan pulak tak berkelip-kelip pandang pompuan tu. Hurm, lelaki ni… Pantang tengok pompuan lawa dan seksi!

“Woi, buta ke? Mata letak kat kepala lutut? You ni… bla bla bla…” Marah pompuan rambut ‘karat’ tu. Bahunya yang terdedah, diusap-usapnya. Langgar sket aje, mulut dia yang lebih-lebih! Lelaki di sebelah cuba menenangkannya.

“Maaf, cik… Saya tak sengaja!” Masa tu la, aku perasan yang pompuan kat depan aku ni bukan orang lain. Budak batch aku kat sekolah dulu. Farah Adilla… Farah menelek muka aku. Lelaki sebelah dia pun join sekaki. Laki ni sapa pulak, ek? Muka macam familiar…

“You ni, Adry kan? Sekolah Menengah Sri Bistari?”

Dia kenal! Nak tak nak terpaksa la angguk. Tak kan tipu. Kenyataan depan mata.

“No wonder you’re so clumsy. Dari dulu tak berubah-ubah. Belajar sini jugak ke? You tak pernah putus asa nak goda lelaki kaya kan… Macam zaman sekolah dulu...”

Aku diam sambil telan air liur. Telan sekali kata-kata Farah yang pedas mengalahkan sekilo lada api. Speaking of yourself, huh? Excuse me, aku ke ko yang nak goda lelaki kaya?

“Since today is your first day, aku maafkan ko… Next time, you’ll be sorry for yourself!”

Farah terus blah dari situ. Burr… Jumpa pulak minah garik tu kat uni ni…. Laki sebelah Farah tu masih pandang aku. Yang ko ni pulak, ape yang ko tak puas hati? Tak puas hati sebab aku langgar awek ko tadi? Rilek la, aku bukan langgar ko pun…

“Adrianna Mayesa?”

Aku pandang muka laki tu. Kali ni pandang dalam-dalam. Eh, aku kenal mamat ni! Abang TIRI pompuan garik tadi. Diulang, abang tiri si Farah. Tu fasal la perangai diorang berbeza giler. Macam Hitler dengan Mother Teresa. Lebih kurang la.

“Senior Adly? Headboy 2001 Sek. Men. Sri Bistari? Kan?”

Senior Adly senyum dan tunduk kepala sket… Pemalu dengan pompuan senior ni.

“Tak sangka jumpa Adry kat sini… Belajar sini jugak ke?”

“Gitu la nampaknya…” Jawabku sopan. Control, control…

“Yang ni, sape? Pakwe?” Ihsan mengalih pandang dari muka Farah yang dah macam cacing kepanasan tak jauh dari kami.

“Saya Ihsan. Sepupu Adry…”

Ihsan cover line… Fuh, nasib!

“Saya Muhammad Adly, senior Adry masa sekolah dulu.”

Mereka berjabat tangan.

“Tak sangka pulak Adry dah berubah. Dulu lagak macam tomboy sket. Nak tegur pun takut. Now, she’s more than better…” Ujar Senior Adly.

“Abang!! Cepat la!” Jerit Farah lantang. Kalo tak kerana Farah mengepit buku…. Aku dah kata si Farah ni Tarzan versi pompuan!

“Okey, I got to go. Nanti mengamuk pulak tuan puteri tu. Anyway, nice to meet you, Adry, Ihsan…”

Senior Adly berlalu. Menghampiri Farah yang dah menghentak-hentakkan kaki macam budak tiga tahun mintak aiskrim.

“Sapa tu?” Soal Ihsan kurang sabar.

“Senior Adly. Dia…”

“Bukan Adly. I mean, ‘that’ Farah…”

“Ooo… Minah garik tu ke?”

Ihsan depa tangan. Tak dapat menangkap kataku.

“Farah tu ex-classmate saya. Kalo nak tau, tu la ketua kelab ‘kipas-susah-mati’ Tengku Farriel Izumi. Siap kuarkan bulletin fasal Farriel lagi. Pengikut dia aje ada lebih seratus orang, termasuk ex-schoolmate kami. Jangan main-main! Dia tu dah tahap obses dengan sepupu awak tu, tau!”

Biasa la… Tipikal semua gadis. Nak lelaki yang hensem, kacak bergaya, tinggi, kurus, pandai, kaya, macho, gentleman, kalo romantik memang markah bonus la, leadership, showmanship, pendek kata semua ciri-ciri baik yang seorang lelaki patut ada la… Dan Tengku Farriel Izumi boleh dikatakan ada ciri-ciri idaman semua pompuan tu. Tu yang jadi buruan tu. Tapi kalo si Farah tu tengok Farriel versi sekarang, aku tak pasti la dia masih nak jadi ketua kelab kipas-susah-mati’ Tengku Farriel Izumi dia tu lagi atau tidak. Nak-nak lagi bila tau aku dah kawin dengan si Farriel.

“Kipas-susah-mati tu ape?” Nak tergelak aku dengar soalan Ihsan.

“Die-hard fans la… Ingat kan tau… Omputih celup betul!”

Ihsan wat muka cute-tak-bersalah.

“Ooo… Since you dah kawin dengan Farriel, maybe I ada chance la dengan Farah. Be my postman, bleh…”

Aku kecilkan mata. Anak mata ku tala ke atas. Seolah-olah tengah berfikir.

“Boleh, dengan syarat… Pengerasnya kena tebal la…”

Ihsan ketawa. Tengok muka, aku tau dia tak bersungguh benar dengan kata-katanya sebentar tadi.

@~@~@~@~

Hari Selasa. 7.15 pagi. Rumah senyap-sunyi. Kereta Honda City biru metalik dah tak kelihatan kat porch. Kertas kuning melekat kat board menghala ke dapur aku tanggalkan dan baca.

‘Kemas rumah. Dah macam dilanggar todak! Gosok semua baju atas ironing board.’

Sejak malam tu, malam aku bergaduh dengan Farriel fasal baju tu, Farriel langsung tak berbunyi dengan aku lagi. Dia automatik jadi bisu. Mute. Rumah pun jadi sunyi-sepi. Tak ade lagi jerit-pekik Farriel memarahi atau mengarahkan sesuatu padaku. Semua arahan diberikan dalam bentuk bertulis. Itupun kalo betul-betul dirasakan perlu.

Benda-benda yang dulunya bukan main payah dia nak co-operate and tolerate, dah tak jadi masalah lagi pada aku. Sepanjang tempoh cold war ni, Farriel dengan rela hati bagi kerjasama. Contohnya, bab mengeluarkan baju kotor dari dalam bilik. Selama ni, memang susah giler la nak suruh amik dan letak baju kotor dalam bakul. Aku bukan tak boleh nak amik sendiri masa dia berambus pergi keje. Tapi masalahnya…

Peraturan ke-6 : Bilik tidur pihak kedua adalah kawasan larangan. Memasuki, secara sengaja atau tidak, dianggap menceroboh.

So, hari-hari terpaksa la aku membebel suruh dia keluarkan baju kotor dia dari master bedroom yang aku gelar lohong hitam tu. Anehnya, dalam tempoh perang dingin ni, boleh aje pulak dia keluarkan dan letak baju dalam bakul tepi washing machine. Tak payah nak diketuk pun.

Dia sekarang pun tak ada lagi bising suruh aku wat itu-ini. Kira most of the time aku free and available la nak wat ape-ape pun. Tapi bila dah banyak sangat masa senggang, aku jadi bingung nak wat ape. Aku dah tak keje kat butik lagi gara-gara menurut arahan Farriel. Katanya, dia takut ada kaum kerabat dia tau. Tapi aku curi-curi gak tolong mana-mana yang patut. Kesian kat Miss Karen. Bukan senang nak cari pekerja baru. Business butik dia sekarang pun tengah kencang. Tak menang tangan menyiapkan tempahan.

Nak ajak kawan keluar jalan-jalan atau bersembang? Sapa yang boleh diajak bersembang? Nak-nak lagi hari bekerja. Dah tentu-tentu diorang busy keje. Ada tak ada pun, si Hana. Tapi budak tengah tunggu result SPM tu pun ada social life dia sendiri. Tak kan nak berkepit dengan aku sepanjang masa. Ihsan? Tak kan nak kuar dengan dia semedang. Tu namanya mengundang skandal. Dah la hari tu aku sepanjang hari dengan Ihsan, menguruskan pendaftaran masuk uni.

“Napa amik business? Bukan ke awak minat fesyen, menjahit dan lain-lain…” Kemusykilan jelas terpamer di wajah Ihsan.

“Pemerintahan kuku besi. Biasa la…”

“Kejamnya!”

Farriel kata kalo setakat tau menjahit, suka design-design fesyen baju aje, tak kan boleh kaya. Kalo nak kaya kena berniaga. Sebab 9/10 pintu rezeki adalah melalui perniagaan. Bila ada modal, ada ilmu perniagaan, baru la boleh berniaga. Bla bla bla… Malas mendengar Farriel dengan teori ekonomi dan falsafah peringkat sarjana Farriel, aku terus aje setuju.

Peraturan ke-12 : Menghormati dan menjaga hak dan harta-benda masing-masing.

Hmm… Gamaknya aku dah mengganggu-gugat harta-benda dan emosi Farriel. Plus, mencalarkan ego dia. Isk, tak kan ego dia terletak pada sehelai baju yang dah nak lunyai tu? Huhu… Aku dah langgar peraturan. Kena denda tak nanti ni, ek? Teringat kembali perbualan kami sewaktu memeteraikan peraturan kahwin kontrak kami ni.

“Sape-sape yang langgar peraturan, kena denda…”

“Ha! Bab ni yang aku suka dan tak suka ni!” Aku balas katanya. Perjanjian ni lebih kurang MoU, beb! Dua-dua pihak kena setuju. Baru la ada sense of understanding tu kan… Takut ada bias ke diskriminasi gender ke. Kena gak amik tau.

“Apa hal pulak?” Farriel wat muka tak puas hati.

“Aku sokong kalo kita denda orang yang langgar peraturan, so dia tak kan ulang kesalahan tu. Tapi aku terpaksa bantah la kalo denda dikenakan dalam bentuk duit. Aku bukan gabenor Bank Negara, bro…!”

“Kalo gitu... Sape yang salah, kena minta maaf dan pihak satu lagi boleh suruh pesalah wat ape aje untuk redeem kesalahan tu. Amacam?”

“That’s it la, Izumi! Aku setuju!”

Okey… Memang la aku tak berapa suka si Farriel Izumi tu sejak zaman kami sekolah lagi. Mungkin adalah setakuk dua nak mencapai tahap benci TAPI aku memang tak tahan la nak berdepan dengan situasi ni. Macam berlakon teater ‘pantomin’ aje! Ape aku cakap, semua dia anggap macam angin lalu. Langsung tak keluarkan bunyi. Silence treatment ni boleh ‘membunuh’ tau tak. Pada aku, rasa kena ignore lagi teruk dari rasa kena buli. At least masa kena buli aku tau dia sedar kewujudan aku kat rumah ni. Ni rasa macam dah jadi Casper dalam rumah batu ni pulak!

Hish… Rindu la nak dengar suara Izumi. Suara dia marah bila aku panggil dia Izumi. Suara dia tengking aku bila kopi yang diminta sampai lambat 9 saat. Suara dia membebel. Iz, please say something… Anything… Am I too desperate just to hear his voice? Am I?

@~@~@~@~

“Ko dengan Adry macam mana? Dah ada bunga-bunga cinta belum?” Qhuz bertanya dalam senyum.

“Banyak la ko punya bunga! Aku kawin kontrak aje la dengan dia.” Mata Farriel terus di skrin komputer. Mendaftar masuk Yahoo Mesengger. Mencari nama *princess_rina*. Tak aktif. Hampa.

“Hmm… Sapa kata orang kawin kontrak tak boleh jatuh cinta? Boleh aje, bro…”

Farriel diam. Malas melayan. Inbox email dibuka. Diperhatikannya satu-persatu. Mencari email dari Marina. Dah lebih dua minggu Marina menghilangkan diri. Tak kan tak hilang lagi rajuknya?
“Cite ko dengan Adry, aku dah boleh faham. So, cite ko dengan Marina, macam mana? Dia tu ada marriage traumatic ke ape?”

Farriel bersandar. Mengeluh. Pandangan dilemparkan tanpa arah.

“Entah. Masa first time aku propose dia dua tahun dulu, dia lari. Merajuk. Katanya awal sangat. Berbulan-bulan aku pujuk dia, baru la dia nak balik pada aku. Kali kedua pun sama. Ni dah masuk kali ketiga. Aku dah boleh agak reaksi dia, dan aku tak nak amik risiko lagi. Tu yang aku ‘pinjam’ bodyguard nenda. Siap call polis bantuan lagi gara-gara nak halang dia lari ke US.”

Qhuz gelak besar.

“Ko pun satu! Yang ko suruh bodyguard, polis kejar dia sampai airport apahal? Dah lagak dia macam banduan pulak. Kalo aku pun aku takut!”

“Aku dah tak boleh fikir lagi dah. Dan aku tak nak kehilangan dia lagi, Qhuz… Tiga kali kena reject. Malu siot!”

Qhuz geleng kepala.

“Maybe ada something or someone yang halang dia dari terima lamaran ko? Cuba ko fikir…”

“Maksud ko?” Farriel pandang Qhuz dengan wajah bingung. Qhuz senyum, berjalan ke cermin kaca di belakang Farriel. Melihat deretan kenderaan di jalan yang kelihatan kecil dari tingkat 19.

“Sebelum ko fikirkan benda ni dengan lebih dalam, tanya diri ko sendiri. Betul ke ko cintakan dia? The next question you should ask yourself, betul ke dia cintakan ko?”

Qhuz angkat dua-dua kening. Menepuk bahu Farriel sebelum berlalu ke biliknya. Farriel masih termangu-mangu dengan soalan yang ditinggalkan oleh Qhuz. Malas memikirkannya, Farriel kembali memeriksa ‘inbox’nya. Lebar senyum Farriel bila terpandangkan balasan email dari Marina.

‘Plz give me time. I’ll be back soon. Miss ya! Luv ya! Hug & kisses to you dear…’

@~@~@~@~

Bear kurang lebih besar tapak tangan, aku angkat tinggi. Selevel dengan anak mata. Dari celah-celah kaki dan tangan bear kusam tu, aku intai skrin TV LCD. Hah, tu dia…! Hantu tu duduk kat bawah katil la pulak! Huhu… Si heroin ni, punya la jujur gi tinjau pulak bawah katil. Konon-konon nak cari barang dia yang jatuh. Hui! Kalo aku, jangan harap la! Tunggu pagi nanti baru aku amik… Alahai, seramnya tengok cite hantu korea ni. Menyesal pulak aku pasang vcd ni. Kalo tau, aku tengok waktu siang. Tengah khusyuk ‘mencari’ hantu, bahu aku dicuit dari belakang.

“Makkk!!!” Spontan aku menjerit. Farriel tutup telinga. Tak tahan dengan suara aku yang dah naik beberapa desibel dari kebiasaan. Tangan aku mengurut dada. Cuba menenangkan jantung yang macam nak bercerai dari badan

“Woit! Tak reti bagi salam ke ape ke? Main aci redah aje!”

Farriel angkat tangan. Tanda kalah dengan tingkahlaku yang tak seswai dengan situasi.

“Sori, aku nak minta tolong sket…” Farriel buat muka kesian.

At last, aku dengar jugak suara Farriel lepas 5 hari mogok bersuara. Lerai kerinduan pada suaranya yang garau tapi merdu tu. Hmm… Garau tapi merdu? Macam tak kena aje. Lantak la… Yang penting, Farriel dah dapat balik ‘suara’ dia yang hilang tu. Gamaknya mood dia tengah baik ler tu. Senyum memanjang aje dari balik keje tadi.

“Tolong ape?” Soalku kasar.

“Wat kan supper. Lapar la!”

“Hmm…!” Aku segera angkat punggung.

Kalo ikut hati, aku nak gak membebel. Yelah, makan tengah-tengah malam macam ni. Mana boleh. Tak baik untuk kesihatan. Hari tu bukan main lagi janji nak kurus. In exchange of my sacrifice to study back. Sekarang, hampeh… Mentang-mentang la aku dah selamat jadi mahasiswi sekarang. Dan aku tak pernah ungkit suruh dia ber’diet’. So, dia wat-wat lupa aje pulak pada janji tu. Tapi bila mengenangkan itu ayat pertamanya selepas dia memecah tembok Berlin yang bisu dari minggu lepas, aku diam tak cakap ape.

Peti sejuk aku selongkar mengeluarkan bahan-bahan. Roti burger ada. Daging burger beli tiga hari lepas pun ada. So… Kita masak burger aje la.

Farriel duduk di sofa, menunggu ‘supper’nya dihidang. Remote controller dicapai. Ape tengok cite hantu malam-malam. Pastu terkucat sampai tinggal separuh nyawa dek terkejut. Tak kena gaya boleh gol terus. Ape la punya, AD!

Isk, tak ada cite best pun. Nak tengok sport, TV sini tak ada Astro. Tak macam TV dalam bilik. Nak tak nak, terpaksa la tengok aje ape yang ada. Bungkusan jajan bersepah atas meja menyemakkan matanya. Pengotor betul la si AD ni! Bakul sampah tak sampai 10 tapak pun tak nak dijengahnya. Rela pulak dia tengok bungkusan ni bersepah macam ni.

Dikautnya kesemua bungkusan di atas meja. Lalu dimasukkan dalam bakul sampah merah. Kulit kacang tanah di atas sofa dikutipnya. Selamat masuk dalam bakul sampah. Bear putih kepam si celah sofa diambilnya. Tanpa pertimbangan rasional yang panjang, dilempar masuk dalam plastik hitam bakul sampah. Kan senang… Sejuk mata memandang.

“Burger daging special siap!”

12 comments:

ShAydA said...

yeyeyee...org 1st comment...best la..mesti Ad dah tangkap cintun dgn Izumi...sebokla marina tu kacau daun btl

keSENGALan teserlah.. said...

haha..
marina bg peluang kat izumi tok cintakan ad..
huhu..
hope ade cinte antre mereka..
pergghh ayt...
haha..smbung3..

Daniera said...

hehe,Izumi macam bakal nak kena marah jer sebab mencampakkan bear kusam AD. bear tu mesti ader sentimental value tuh. Besh2. sambung cepat2 yer. sy sehari 5,6 kali masuk kot2 ader new post. Euraclipse bile nak sambung? besh gak tu :)

masyi said...

hehehe dorg dah seri kot
same2 ilang brg pnting
izumi = baju
ad = bear
huh smbung2x
x sbr next n3 nih..

azzakiah said...

comelo gle diorg ni...
best sangat..
cepat2 sambung..

Anonymous said...

besh nye.....
hapuskan marina.....
hapuskan marina.....

nbm5471 said...

pompuan garik tu hape?
huwargh3x ngeh3x....

eury bucuk lom mandi...ekekekke

Anonymous said...

omg!!
iz buang bera AD..
pe la jd strusnye ek..
cpt2 la untk n3 bru yea..
;))

Anonymous said...

cpt la abeskan........
pnt tunggu.......
nak pmr ni.....
9 subjek.........
tak selak buku lagi..

Anonymous said...

hehehe....
besh2...
cepat la sambung..
pe kaitan ad ngan pompuan garit 2?
nape pompuan tu cam dendam giler je ngan ad?
dah xsabar nak tunggu abesh cite ni...
sambung la cepat...

~lizarazu~

nurulshakierah said...

wah..makin meanrik ni...siapla ko izumi...xsabo betul nak tfk n3 baru...sama jugakla mcm Daniera...tiap2 hari bukak mana la tau ada n3 baru...huhuhu...

Azyan said...

sy x suka kat izumi tu..biar je dia pi kat marina tuh..huhuhu..biar Ad dgn Ihsan!

Followers